Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Всичко свързано с Уроците за Counter-Strike.
Направа, обяснения, въпроси и отговори.
Аватар
cmg
Активен
Активен
Мнения: 260
Регистриран на: 05 Окт 2015, 21:33
Ник в играта: Can't be known
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: The Hidden Hand
Обратна връзка:

Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Мнение от cmg »

Здравейте всички! Днес искам да ви представя огромен Урок за Kreedz/Jumping/Bhop и т.н. Първо ще благодаря на Xtreme-Jumps.eu за великата им тема и обяснение, второ ще спомена, че урока е преведен от МЕН, и не е копиран от някакъв Български сайт за цс. Пожелавам Ви приятно четене, и успех с учението Ви!
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
I. Въведение:

Скъпи Новодошли,

ние знаем, че стана по-трудно и по-трудно за новодошлите да започнат в този голям свят на kreedz climbmaps (climb карти) в тези дни, затова ние решихме да напишем урок който довежда Вас през най-първите стъпки в тази общност, и помага да свикнем с всичко това.
Този урок ще Ви даде нормално преглеждане за различните техники които са налице за Kreedz Climbing и как да ги овладеем. Няма значение дали искаш да си способен за да минеш всички (или поне голяма част) от Climbmaps които са там, или просто искате да скочите някакакви известни trickjumps(трик-скоци) в обикновените карти на de_ или cs_: Ще трябва да се научите и да практикувате (!) доста/всички от тези техники за да сте успешни!
_________________________________________________________________________________________________________________________
II. Съкращения/Лексика

Съкращения/Лексика

Откакто Kreedz-Общноста разполага със собствен жаргон и набор от думи, аз искам да Ви кажа късо обяснение от най-честите съкращения и термини използвани в общноста:

KZ/Kreedz: Kreedz бе създателя и изобретателя на CS 1.6 Climbmaps. В днешни думи думата "Kreedz" се използва като синоним на "climbing", откакто "Kreedz" стана неактивен отпреди няколко години.

Bhops/Bunnyhops: Определено число от поредица скоци без да се спира, bunnyjumping.

Duckstandup Bhops: Друг по-напреднал тип bhopping, който взема предимсво в малък "boost" причинен от ducking(клякане) и standing up(изправяне) отново, което Ви дава малко екстра speed(бързина) и heightboost(височен тласък).

Doubleduck/DD: Позволява Ви да се качите на ръбове които са 32 units високи или по-малко без да скачаме.

Longjump/LJ: Всеки скок който е по-дълъг от 220 (и така естествено не може да се направи с нормален w + jump/скок). Обаче повечето хора се отнасят към скоци по-големи от 240 когато говорят за Longjumps.

Hightjump/HJ: Longjump на блокове които са по-високи от 70 units, по-трудни от longjumps защото от ръбното триене (=slowdown/забавя ако Вие бягате към ръбът на блокът).

Counjump/CJ: Техника която прави Highjumps лесни като Longjumps, и го прави лесно дори възможно да скочим доста повече от нормалните Longjumps. Открито от Count. -> Да прочетем оригиналната статия цъкнете тук.

Edgebug/EB: Бъг в CS двигателя(машината), която Ви позволява да паднете от височина без да поемете никакъв damage и/или да умрете, като ударите точния ръб на мястото където планирате да правите. Особено лесно да се прави на стълби или други широки ръбове. -> Внимание: Ако искате да разберете повече за Edgebug пуснете Edgebug Видео-урок

Jumpbug/JB: Точно като нормалния edgebug, позволява Ви да паднете от височина без да поемете никаква щета и/или да умрете, но не Ви трябва ръб за да го сторите. Открито от tjubby.
-> Внимание: Ако искате да разберете подробна информация за Jumpbug прочетете Jump-bug Статията.

Duckbug/DB: Още една техника която Ви позволява да паднете от високо без да поемете щета и/или да умрете. Изисква наклонена повърхност за кацане за да проработи.

Slidebug/SB: Отново друга техника която Ви позволява да паднете от доста високо без да поемете щета и/или да умрете. Изисква surf(сърф) или плъзгаща се повърхност за кацане за да проработи.

AMX/AMXX: Плъгини използвани в jumpservers, които позволяват на потребителите да използват checkpoints (cp) или hook, се основават на AMX/AMXX.

AXN: Metamod плъгин който позволява на старите Counter-Strike психики и начин на движение за Bhops.
-> Внимание: AXN се изисква за да играете AXN Bhop карти. -> Внимание: Ако искате да научите повече за AXN се чувствайте свободни да прочетете AXN ЧЗВ и инсталационен урок.

-> Внимание: Повече съкращения могат да бъдат окрити в тази форумна тема.
_________________________________________________________________________________________________________________________
III. Основно знание/Техники на движение

1. Бързината на оръжията

Знаехте ли, че няма разлика в бързината, ако Вие бягате/тичате с Вашият пистолет, вместо с Вашият нож? И какво за: Знаехте ли, че когато носите scout той Ви позволява да бягате по-бързо? Какво пък за бягане с м4 или с известния AK, наистина ли е еднакво? Ето тук са някои факти за бързината на оръжията, които сигурно не знаехте:
Изображение
Благодарим за оригиналната версия на тази красива табла направена от нашият потребител maniaC.
2. Checkpoints - За и Против

Доста от новодошлите започват да играят с checkpoints на момента, защото е много по-лесно да завършиш карта с checkpoints, без да се замисляме във възможни обстоятелства.
Обаче, има някои неща които трябва да помислите за:

Разибра се checkpoints могат да бъдат силно оръжие за учението на някой jump(скок) и да пропуснем това трябва да се покатерим до този (jump) всеки пък като паднем, но те също ще Ви забавят в определено ниво на опит и упражнение, което помага да си подобрите бързината и уменията за оценка на предизвикателството в предстоящите скоци (и способноста да намерим правилните начини на ги правим сам самички). Голямо число от опитни игргачи в общноста мислят, че правилният начин да се научим да играем kzmaps без checkpoints и просто да ги използваме в специални обстоятелства (да научим определен скок, или в карти където са на по висше ниво на опит).

3. "Fastrun" - и лесен начин да бягаме по-бързо

Както научихме нормалната бързина с (usp/knife) е 250 unit/s. Знаехте ли, че е възможно да бягаме по-бързо (до 277 unit/s с Вашият нож/usp), с нищо повече освен лесен трик? Тази техника е наречена fastrun и работи по този начин:


3.1 Обикновен Fastrun

Натиснете и задръжте W за да започнете да бягате, гледайте настрани с градус от 45 и цъкнете A или D (зависи на коя страна гледате) много бързо. Ако правите това правилно, Вие ще можете да бягате с бързина(speed) от 260 unit/s.

3.2 Wallrub: (Специален начин за fastrunning на wall/стена)

Wallrub е точно като нормалният fastrun: Този път Вие трябва да бягате с нормална стена и да гледате вътре или надалеч от стената на градус от 45, единствената разлика е, че Вие не трябва да натискате A или D през цялото време Ако правите това правилно, ще можете да бягате с бързина от 277 unit/s.

-> Внимание: Units са официалният вход в отчитането на скоци в Counter-Strike и Kreedz maps(карти). Те могат да бъдат представени като "сантиметрите в цс".
Това показва как всичките техники се извършват правилно. Благодарение на saier.
4. Airstrafes

Няма значение дали искате да играете Kreedz карти успешно или да научите трудни trickjumps на оригинални карти, Вие разбира се трябва да подобрите Вашото движение и да научите всички важни техники първо. Повечето хора използват "w-strafes" по природа, което означава, че те държат w/техният клавиш за движение напред когато скачат и стрейфват (strafing), това може да проработи за някои лесни карти, но в дългата игра теци "w-strafes" са безполезни. Затова първото нещо което трябва да научите е Airstrafe:

За да осъществим Airstrafe правилно, Вие трябва да скочите и да преместите мишката си в същата страна в която ще стрейфвате (вдясно ако цъкнете D или вляво ако цъкнете A). Никога не докосвайте бутона W след като скочите, ще ви забави и ще премести посоката Ви!

След като научите на изпълнявате Airstrafe правилно Вие ще можете да скачате различни 180 градусови скоци във всички Kreedz карти които съществуват.
Това видео показва пример в който Airstrafe се извършват правилно. Благодарение на saier.
5. Prestrafe

Последният урок в глава "Основно знание/Техники на движение" ще бъде учението на prestrafe.

5.1 Prestrafe за Longjumps:

Престрейфът е техника/движения които синхронизират Вас преди да скочите, и Ви позволяват да скочите на по-далеч, просто като Lonjump. Може да скочите скок от разстояние от 239 units без да стрейфвате във вуздуха (~Longjump), ако Престрейфът е изпълнен с прецизност и умение. Научавайи Prestrafe е много по-важно като научаването на longjump за новак, защото с добър Prestrafe ще можете да скочите нормалните карти за новаци, и дори да скочите околу 230-235 units.

И ето как се извършва: (всичко обяснено в следващите фрази трябва да бъде извършено на земята!)

На първо място: Трябва да започнете да бягате напред като задържите бутона "W", диагонално към ръбът на блока. След половината разстояние трябва да започнете да натискате/задържате "D" или "A" (зависи от посоката) също, да започнем да бягаме в гладка крива. Продължавайте да задържате и 2-то клавиша и продължете да бягате в кривина докато сте точно над ръба на блокът - в този момент Вие трябва да отпуснете бутона "W" и да започнете да скачате докато задържате "D" или "A" клавиш който ще се превърне в привъят (и засега единствен) airstrafe.

Важно: Когато извършваме всичко това Вие трябва да "целите" кривина/завой с вашата мишка същевременно, означава да преместите мишката си заедно с Вашата точка на гледане много бавно (90 градуса вляво или вдясно, зависи от дирекцията). Това ще Ви даде малко "екстра" ускорение и е много важно за добър престрейф. Ако го направите много бързо или много бавно Вие няма да получите ускорението и може да Ви забави! Това е една от най-редките грешки направена от начинаещи, защото натискайки правилните копчета е лесно сравнение с гладък завой на мишката.

-> Внимание: Престрейф без Airstrafes е много по-ефективен отколкото Airstrafes без Престрейф!
Това видео показва пример в който Prestrafe се извършва правилно. Благодарение на saier.
5.2 Prestrafe за нормални Jumps

Повечето скоци на лесните/средните карти (всички карти които може да намерите в нашият сървър за начинаещи) са по-лесни отколкото изглеждат. Добър и правилен престрейф ("мислете преди да скачате") е ключът на успеха. Пробвайте се да намерите оптимален начин на бягане преди да скочите, означава начина с най-голямото разстояние което сте извървяли и най-многото бързина "бонус" преди да скочите. В тези случаи това означава, че Вие трябва да пребягате през камъкът/блокът диагонално и да направите нормален престрейф на (малкото) пространство което имате.

Това е краят на първа глава. С знанието на началните техники и малко трейнинг Вие ще може да преминете първите climbmaps(карти) които съществуват (доста вероятно картите с рейтинг от "1" или "2" на нашият сървър за начинаещи).

6. Doubleduck

Doubleduck е обикновена техника която е много лесна да се научи и Ви позволява да се качите на ръбове които са 32 units или по-ниски без да скачате. Причината която се използва е проста: правите време. Когато се презимите от нормален скок Вие се забавяте - но когато Вие направите doubleduck, Вие не се забавяте.

Има две ситуаций където Doubleduck идва в полза: Или да се качим на малки ръбове по-бързо отколкото ще бъде възможно със скок или да предотвратим slowdown(забавянето) което получаваме след скок като предприемем Doubleduck слец кацане (особено на големи блокове).

Да изпълним Doubleduck е лесно, просто бягайте към краят на ръбът в който искате да се изкачите, задръжте бутона за напред (или настрани) и натиснете duck 2 пъти. Но трябва да го направите доста бързо затова трябва да практикувате ако искате да го извършвате бързо и ефективно.
Това видео Ви показва пример как Doubleduck се извършва правилно. Благодарение на saier.

-> Внимание: Ако Вашите scroll бутони не са bind-нати към нещо строго Ви препоръчваме да бинднете или mwheelup или mwheeldown към "+duck" (bind "MWHEELUP" "+duck") По този начин Вие трябва само да скролнете нагоре за да се изкачите на ръба, което е по-лесно и по-ефективно.

7. Sliding/"Surfing"

Има малко карти които съдържат части за плъзгане, но не се тревожете, плъзгане или сърфинг е много лесно за изпълняване.

-> Внимание: Истинските surf_ maps се играят с airaccelerate 100, но "surfs" в KZ 1.6 се наричат slides защото трябва да бъдат извършени с нормалните настройки (airaccelerate 10), разбира се.

Просто трябва да натиснете и да задържите "w" за да сърфирате на наклонена стена. Това може да се използва за пряк път в някои карти, или може да се изисква за някои от самите скоци в някои карти.

За да направим истински surfblocks се препоръчва да използвате "a" или "d" клавиши да сърфирате нагоре/не падайте надолу, защото това ще Ви позволи да имате вашата гледна точка права към идващиата част от картата - вместо да гледаме в самият сърт (когато сърфираме с "w").

-> Внимание: Плъзгането изисква високо количество FPS, иначе ще бъде много трудно и небалансирано, което пък ще Ви накара да паднете от сърфът.
Това видео показва пример как слайдинг/сърф се извършва правилно. Благодарение на saier.
Ако искате да продължите да подобрявате вашите Kreedz умения и да научите "експертните" техники продължете със следващата глава от ТУК!

Източник: http://xtreme-jumps.eu/kreedz_tutorial.php
Превод: cmg
Последно промяна от cmg на 26 Май 2016, 11:11, променено общо 3 пъти.
"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable." - John F. Kennedy
Изображение
Аватар
DesTroYeR : )
Аматьор
Аматьор
Мнения: 89
Регистриран на: 26 Дек 2015, 14:16
Ник в играта: Flawless ;]
Скайп профил: support.rotews
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Re: Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Мнение от DesTroYeR : ) »

Страхотен урок! Не знаех, че има още толкова много неща относно kreedz. 100000000/10 за урока, които го е написал.
Изображение
Аватар
cmg
Активен
Активен
Мнения: 260
Регистриран на: 05 Окт 2015, 21:33
Ник в играта: Can't be known
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: The Hidden Hand
Обратна връзка:

Re: Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Мнение от cmg »

Писан е от Xtreme-Jumps Администратор, а от мен само превода. Самият tutorial разкрива много тайни в ЦС и ни помага да научим елементарни работи + това и да усвоим играта до степен (free movement) свободно движение.
"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable." - John F. Kennedy
Изображение
Аватар
JukeCity
Respected
Respected
Мнения: 4313
Регистриран на: 01 Апр 2014, 20:44
Ник в играта: .
Скайп профил: ЛС
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: ༼ つ ◕_◕ ༽つ
Обратна връзка:

Re: Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Мнение от JukeCity »

Евала, че си отделил време да го преведеш за нас! +1 rep (ако имаше :D )
Аватар
Стефан
Баннат
Баннат
Мнения: 469
Регистриран на: 28 Сеп 2015, 17:52
Ник в играта: Excelds ツ
Скайп профил: ЛС
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: ☢ Дрангово ☢

Re: Пълен УРОК за Kreedz Част1 [Началото]

Мнение от Стефан »

[blink]Браво за урока страхотен е 10/10[/blink]
Последно промяна от skobata на 31 Май 2016, 17:21, променено общо 1 път.
Причина: 14. Забранено е постването на безсмислени коментари от рода на "Яко!", "Супер!", "xaxa" ,"Добър урок, браво", Добри са браво +1, Оценки по десетобалната система 10/10 както и псевдо-модераторство (счита се за спам)


Последно издигане cmg от 28 Сеп 2016, 18:10
Публикувай отговор

Обратно към “Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост