КАКВО Е HLTV И КАК СЕ РАБОТИ С НЕГО

Всичко свързано с Уроците за Counter-Strike.
Направа, обяснения, въпроси и отговори.
Заключено
Аватар
bugi_man
Собственик
Собственик
Мнения: 243
Регистриран на: 26 Юли 2011, 22:14
Ник в играта: bugi_man
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

КАКВО Е HLTV И КАК СЕ РАБОТИ С НЕГО

Мнение от bugi_man »

Half-Life Tv (HLTV) предлага възможност за гледане на даден мач от много потребители , без всеки един от тях да заема слот като spectator в сървъра . Спектаторите са "невидими" за основните играчи в сървъра и няма как да ги разсейват с разни реплики и т.н. . Всеки спектатор може да си избере играч , който да следи чрез определените изгледи или да следи картата чрез обобщения изглед , който се предлага от HLTV-то . Спектаторите имат възможност да общуват помежду си , чрез стандартната система за комуникация между играчите . Този , който "пуска" HLTV-то има възможност да го конфигурира както си иска , като някои нещата които може да променя са :
- броя слотове за спектатори
- времето за delay на предаването на срещата (умишлено закъснение на видео и аудио с цел да не може да се манипулира мача от външни лица , чрез подсказване на единия или другия отбор)
- съобщенията , които се появяват на екраните на всички спектатори по време на срещата
- логото на HLTV-то
- Packet rate-а и т.н.
Естествено това не са всички неща . Малко по-късно ще разгледаме и командите . Принципно за пускането на HLTV за определена среща с очакван малък брой спектатори (до ~ 50-60) няма нужда от някаква по-специална настройка на самото HLTV от стандартната такава . Но , ако очаквате да има повече от стотина спектатора на срещата е добре да разполагате и с по-добра машина , по-бърз и качествен интернет и естествено по-добра настройка на HLTV-то . В основата на цялата система за предаване на срещата онлайн е HLTV сървъра или както повечето му казват - HLTV proxy . То работи на същият принцип , на който работи и един dedicated server например . Но как всъщност се осъществява връзката между сървъра и HLTV-то ? За да предаде срещата онлайн HLTV-то се свързва със сървъра като играч , а след това всеки един играч се свързва със HLTV-то и решава сам , точно кой играч да гледа и от какъв изглед да го гледа . или реално връзката е в тази последователност "Игрален сървър" --> "HLTV proxy" --> "Спектатори" . Броя клиенти , които едно HLTV може да поддържа е пряко свързан с машината на която е и с интернета , който е към тази машина . Ако имате хубав компютър и връзка над 3 Мегабита ъплоуд може спокойно да настроите HLTV-то за 100 слота за спектатори . Но ако машината Ви е слаба и имате "калпав" нет , те ще имат висок loss , ще им "накъсва/насича" и ще им изкарва надписа "pending game" . На теория едно hltv прокси може да поддържа до 255 спектатора , но ако има нужда от още слотове , тогава вече "схемата" става малко по-различна . Тогава връзката се осъществява така : "Игрален сървър" --> "HLTV мастър" --> "HLTV proxy 1" --> "Спектатори" , като към HLTV мастъра може да се "закачат" безброй релейки (HLTV проксита) . Така могат да бъдат осигурени без проблем над 65 000 допълнителни спектаторски слота , стига интернет свързаността и хардуерната характеристика на сървърите да го позволяват . Стига толкова със сухата теория . Да преминем към основното .. Как става номера .. как се настройва , как се пуска и как се управлява т`ва чудо HLTV ?
~ НАСТРОЙКА ~
- Основната настройка се прави от файла "hltv.cfg" :
* name "името на HLTV-то"
* hostname "името на HLTV-то , което ще виждат всички от браузъра в играта"
* offlinetext "тук пишете съобщението , което ще се изкарва на играчите , когато HLTV-то не предава срещата"
* delay 44 (което означава , че срещата ще се предава с 44 секунди закъснение)
* maxclients 69 (което означава , че HLTV-то ви ще разполага с 69 свободни слота за спектатори)
* maxrate 3500 (това е рейта на всеки един спектатор . При игра и HLTV в Лан , може да повишите стойността до 10000)
* logfile 1 (при 1 се запазва лог файл от конзолата на HLTV-то)
* chatmode 1 (при 1 е разрешено на спектаторите да чатят)
* serverpassword "тук въвеждате паролата за сървъра , в случай че такава съществува"
* adminpassword "тук въвеждате rcon паролата"
* loopcmd 1 82 localmsg "тук написвате съобщението , което да се изкарва на всеки един спектатор за 6 секунди през 82 секунди , долу в средата на екрана в червен цвят" 6 -1 0.9 FF0000FF (първите 6 символа от "FF0000FF" определят цвета)
* bannerfile "името на файла , с който да заместите стандартното HLTV лого.tga"
* signoncommands "voice_scale 2; voice_overdrive 16; volume 0.3" (настройки на звука)
* slowmotion 0.5 0.2 (за определяне на стандартния и ексклузивния слоумоушън)
* autoretry 1 (при стойност "1" и при загубване на връзка със сървъра , проксито ще се опита да направи отново връзка)
* blockvoice 1 (при стойност "1" , не позволява на спектаторите да ползват гласовия чат)
~ СТАРТИРАНЕ ~
- "Пуска" се от hltv.exe , което се намира във вашата cstrike папка
~ УПРАВЛЕНИЕ ~
- Командите , които най-често може да Ви се наложи да използвате са :
* proxypassword "парола за HLTV-то"
* connect "IP-то на сървъра" (Свързва HLTV-то с игралния сървър . Пример : connect 123.45.67.89:27018)
* stop ( Привежда HLTV-то в офлайн режим)
* quit (Изключва HLTV-то)
* record име-на-демото.dem (Започва запис на демо файл)
* stoprecording ( Спира записа на демо файл . Готовия демо файл е във вашата cstrike папка)
* spec_autodirector (При стойност "1" е включен)
* spec_drawcone (При стойност "1" е включен)
* spec_drawnames (При стойност "1" , показва имената на играчите)
* spec_drawstatus (При стойност "1" , показва информация за играта , като карта , време и т.н.)
* spec_pip (При стойност "1" включва режим Картина-в-картината)
* spec_menu (Отваря главното меню)
* spec_help (Показва помощен екран)
* spec_mode А В (Като на мястото на "А" и "В" могат да бъдат следните режими : За "А" ~ 1. Locked Chase , 2. Free Chase , 3. Free Roaming , 4. First Person , 5. Map Overview , 6. Chase Map Overview . За "В" ~ 0. PIP off , 1. Free Chase , 2. First Person , 3. Map Overview , 4. Chase Map Overview . Като на мястото на "А" слагате само цифра от режимите за "А" . По същия начин е и за "В" . Пример : spec_mode 1 0)
* help (извежда лист с всички команди)
За да промените IP-то на вашето HLTV (което по default е на порт 27020) , трябва да му създадете shotcut , като добавите следната линия към Target : "-port 27019" . Пример как трябва да изглежда накрая : "...\hltv.exe -port 27019" (без кавичките) . А ако искате може да напишете и така : ...\hltv.exe +connect "IP-на-сървъра":"port-на-сървъра" -port "port на HLTV-то" . Пример hltv.exe +connect localhost:27018 -port 27019 . Най-накрая , но не и по важност , добавете следните линии в server.cfg-то на вашия сървър :
tv_enable 1
tv_port 27019 (порта на който ще работи вашето HLTV)
tv_delay 44 (дължината на закъснението , при предаването на срещата , в секунди)
tv_snapshotrate 360 (на какъв интервал от време да прави снимки)
tv_chatgroupsize 0
tv_relayvoice 0
tv_transmitall 1
tv_name "Името на HLTV-то"
Изображение
Заключено

Обратно към “Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта