Настройка на server.cfg

Всичко свързано с Уроците за Counter-Strike.
Направа, обяснения, въпроси и отговори.
Аватар
bugi_man
Собственик
Собственик
Мнения: 243
Регистриран на: 26 Юли 2011, 22:14
Ник в играта: bugi_man
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Настройка на server.cfg

Мнение от bugi_man »

Файла server.cfg е необходим за настройка на сървъра и игровия процес.
Именно в нея се определят всички сървърни игрови параметри и команди.
Понякога може да направите без нуждата от плугини да се използват команди на дадения конфигурационен файл.
Ще се постарая да разгледам най-важните моменти на този файл.
1. Запис на логовете
Първото, което трябва да направим при настройката на сървъра е да се записват логовете.
Добавяме в server.cfg следните команди:
log on // включва воденето на дневник на сървъра
sv_logbans 1 // включва в дневника информация за бановете
sv_logecho 1 // показва информацията от дневника в конзолата на сървъра
sv_logfile 1 // записва информацията от дневника на сървъра във файл
sv_log_onefile 0 // ... в един файл (не е препоръчително, т.к. при продължителна работа става много голям файл и труден за обработка)
mp_logmessages 1 // записва в дневника чата на играчите
mp_logdetail 3 // записва в дневника попаденията: 0 - включено; 1 - на противника; 2 - своите; 3 - и двете.
След стартирането, сървъра ще започне да записва всички действия на сървъра в папката \cstrike\logs.
2.Управление на ботовете
Следващите команди ще Ви позволят да управлявате ботовете в сървъра:
bot_allow_grenades 0 // разрешава на ботовете да ползват гранати
bot_allow_machine_guns 0 // разрешава на ботовете да ползват картечници
bot_allow_pistols 0 // разрешава на ботовете да ползват пистолети
bot_allow_rifles 0 // разрешава на ботовете да ползват пушки
bot_allow_shotguns 0 // разрешава на ботовете да ползват помпи
bot_allow_snipers 0 // разрешава на ботовете да ползват снайпери
bot_allow_sub_machine_guns 0 // разрешава на ботовете да ползват автоматични
3. Управление на играчите
Следващите команди са за управление поведението на играчите в сървъра
mp_allowNPCs 1 // разрешава NPC на сървъра
mp_allowspectators 1 // разрешава игрокам после смерти наблюдать за чужими игроками
mp_autocrosshair 0 // разрешава автоприцелване
mp_autokick 0 // разрешава автокик за убийство на играчи от своя отбор?
mp_autoteambalance 1 // разрешава автоматическую балансировку команд
mp_buytime 0.5 // време за покупки в минути
mp_c4timer 35 // време на таймера на бомбата
mp_chattime 10 // време, в продължение на което играчите могат да разгоиварят помежду си след изтичане времето на картата
mp_decals 200 // Количеството на разрешените отличителни знаци (decals) (спрей, петна от кръв, следите от куршуми)
mp_fadetoblack 0 // след умиране екрана да става черен, не позволява на играча да вижда другите в режим спектатор
mp_falldamage 1 // да показва попаденията
mp_flashlight 1 // разрешава фенерчето
mp_forcecamera 1 // разрешава превключване на камерата в режим спектатор
mp_forcechasecam 1 // след умиране играча вижда само своя отбор
mp_forcerespawn 1 // команда за Half-Life 2: Deathmatch. На играча се разрешава да започне отначало след умиране
mp_fraglimit 0 // максимално количество на фраговете, при достигането на което следва смяна на картата
mp_freezetime 5 // начално ототброяване на време в началото на всеки рунд (за покупки), в секунди
mp_footsteps 1 // да се чуват ли стъпките?
mp_friendlyfire 1 // възможност да се атакуват съотборниците
mp_hostagepenalty 0 // киква терориста при убийство на зададен лимит на заложници
mp_limitteams 1 // максимално превишение на играчите от единия отбор спрямо другия (от 1 и до безкрайност)
mp_mapvoteratio 0.51 // за смяна на картата са нужни 51% от гласовете
mp_maxrounds 0 // максимално количество на рундовете, при достигане на които играта на картата ще се счита за завършена
mp_playerid 1 // контролира информацията, която играч ще вижда на панела на статуса: 0 всичките имена; 1 само на играчите от своя отбор; 2 без имена
mp_spawnprotectiontime 10 // киква играчите, които убиват съотборниците си в продължение на # секунди след старта на рунда
mp_roundtime 3 // продължителност на рунда в минути
mp_startmoney 800 // количество начални пари в играчите
mp_teamplay 0 // команда за Half-Life 2: Deathmatch. Отборна игра(CT и T)
mp_timelimit 30 // ограничение на времето за картата, в минути
mp_tkpunish 0 // в следващия рунд убива този, който е убил съотборник
mp_weaponstay 0 // команда за Half-Life 2: Deathmatch. След избора на оръжие то остава на място(отнася се само за това, което е разположено на картата от разработчиците)
mp_winlimit 0 // количество на победите на един от отборите, при достигане на който играта на картата се смята за приключена
4. Управление на сървъра
По-долу са командите, които сървъра контролира:
sv_airaccelerate 10 // определя ускорението на играча, когато той се намира във въздуха (например когато пада)
sv_allowdownload 1 // разрешава сваляния от сървъра(например карти)
sv_allowupload 1 // разрешава качвания на файлове на сървъра (например decals, спрей, карти)
sv_alltalk 0 // разрешава на всички да слушат разговорите по микрофона независимо от кой отбор са (даже мъртвите)
sv_cheats 0 // разрешава на играчите да ползват чийтове в сървъра (например: noclip)
sv_consistency 1 // проверка от сървъра за последователността на файлове за критичните файлове
sv_contact // e-mail на администратора на сървъра
sv_enableoldqueries 1 // разрешава поддръжка на стария стил(Half-life 1) за запитвания към сървъра
sv_footsteps 1 // използване на звук за стъпките при придвижване на играча
sv_friction 4 // коефициент на триене в играта
sv_gravity 800 // гравитация в играта
sv_language 0 // Разрешава избор на език
sv_maxspectators 8 // Максимално количество спектатори
sv_maxspeed 320 // максимална скорост на играча
sv_minupdaterate 10 // минимално количество обновявания (количество пакети), които са разрешени за използване в сървъра
sv_pausable 0 // разрешава да се слага сървъра на пауза по време на игра
sv_password 0 // Парола за влизане в сървъра
sv_rcon_banpenalty 15 // количество минути, за които ще бъде баннат играч, опитващ се да налучка rcon-паролата за сървъра
sv_rcon_maxfailures 5 // максимално количество опита да се набере rcon-паролата, след които играча ще бъде баннат
sv_rcon_minfailures 5 // минимално количество опита да се набере rcon-паролата във времето, зададено в sv_rcon_minfailuretime, след изтичане на което играча ще бъде баннат
sv_rcon_minfailuretime 30 // количество секунди за определяне на грешна rcon-автентификация
sv_specaccelerate 5 // ускорение при придвижване в режим spectator
sv_specnoclip 1 // играч в режим spectator може да преминава през стени и обекти
sv_specspeed 3 // скорост на придвижване в режим spectator
sv_spectalk 1 // участие на спектатрите в общия чат
sv_stats 1 // събира статистика за използване на процесора
sv_stepsize 18 // дължина на стъпката в единици
sv_stopspeed 75 // минимална скорост за стоене на повърхността
sv_timeout 30 // ако сървъра не получава отговор от клиента в течение на # секунди, клиента се изключва от сървъра
sv_voiceenable 1 // разрешаване за използване на микрофона
Рейтове, лагокомпенсация:
Сега ще изчислим самите рейтове.
"скоростта на интернета" умножаваме по 128 и делим на количеството играчи, на който ще пуснете вашия сървър. При нас е така:
2000x128:32=8000. Тази цифра записваме в sv_maxrate
Сега sv_maxrate делим на 200. При нас е така:
8000:200=40. Това значение записваме в sv_maxupdaterate.
С помоща на програмата Half-Life Server Rates може да се изчисли оптималните рейтове на вашата машина, интернет и кол-во играчи.
sys_ticrate 10000
rate 3000 // максимален предел байтове в секунда, които СЪРВЪРА може да изпрати към клиента // rate = cl_updaterate * 175
cl_rate 2500 //максимален предел байтове в секунда, които КЛИЕНТА може да изпрати към сървъра
cl_cmdrate 30 // колко пъти в секунда КЛИЕНТА информира сървъра за своите действия.
cl_updaterate 20 // колко пъти в секунда СЪРВЪРА подава информация на клиента какво се случва на картата.
sv_maxupdaterate 40 // ограничава честотата на обновяване на сървъра. Колкото е по-високо, толкова повече пакети ще бъдат изпратени към клиента(зависи от sv_maxrate и се изчислява по формула)
sv_minrate 3000 // минимално количество байтове в секунда, които може да бъдат предадени от сървъра(0 = без ограничения)
sv_maxrate 8000 // максимално количество байтове в секунда, които може да бъдат предадени от сървъра(0 = без ограничения)
sv_unlag 1 // лагокомпенсация
sv_maxunlag 1 // максимална лагокомпенсация, в секунди
5. Други команди
По-долу са командите, които не се включват в горните групи:
hostname "Dedicated Server" // задаваме име на сървъра
rcon_password "password" // задаване rcon-парола за отдалечено управление на сървъра
breakable_multiplayer 1
decalfrequency 10
host_framerate 0
exec banned_ip.cfg // добавяне в дадения файл banned_ip.cfg списък с баннатите по Steam ID
exec banned_user.cfg // добавяне в дадения файл banned_user.cfg списък с баннатите по име играчи
writeid // записване SteamID на играчите
writeip // записване IP на играчите
Убедете се, че командата rcon_password не е празна или не е някоя проста или подразбираща се парола, тъй като чрез нея се дава пълен контрол над сървъра.
6. Добавяне на сървъра в нета!
ВАРИАНТ № 1
1. С помощта на Notepad отваряме файла steam.inf, изтриваме всичко вътре и пишем:
PatchVersion=1.6.3.7
ProductName=cstrike
2. Пускаме сървъра през конзолата, за това създаваме чрез Notepad файл start.cmd и в него въвеждаме командите за пускане на сървъра:
start /MIN/HIGH hlds.exe -console -game cstrike +port 27015 +ip 127.0.0.1 +map de_inferno +maxplayers 16 -noipx -master +sv_lan 0 -insecure
Описание на командите
start /MIN/HIGH hlds.exe – стартира сървъра с висок приоритет.
-game cstrike - мода на играта.
-console - конзолен режим.
-insecure - античийт Valve на нонстийм не е нужен.
-master - мастер сървър за откриване в нета
+maxplayers 16 - максимален брой на играчите в сървъра
+sv_lan 0 - локален или интернет сървър (1 локален / 0 - интернет).
+map de_dust2 - начална карта.
-port 27015 - порт
-noipx - изключва използване на протокола ipx.
+ip 127.0.0.1 - IP на вашия сървър.
3. Отваряме файла server.cfg и в края (или почти в края) добавяме мастер сървъри
setmaster enable "1"
setmaster add 72.165.61.189
setmaster add 68.142.72.250
setmaster add 69.28.151.162
setmaster add 72.165.61.189
setmaster add 207.173.177.11
setmaster add 68.142.72.250
setmaster add 85.26.177.168
setmaster add hlmaster.jolt.co.uk
setmaster add 65.73.232.251:27040
setmaster add 65.73.232.253:27040
setmaster add 207.173.177.12:27010
setmaster add 207.173.177.11:27010
setmaster add 63.251.143.218
setmaster add 216.52.220.16
setmaster add 213.239.209.221
setmaster add 188.40.40.201
PS: Не слагайте неисправни мастери, иначе ще се появи грешка.
ВАРИАНТ 2
1. Отваряме файла server.cfg (директория cstrike) и добавяме следните редове:
sv_lan 0
setmaster enable "1"
setmaster add css.setti.info
setmaster add 63.251.143.218
setmaster add 68.142.72.250
setmaster add 69.28.151.178
setmaster add 83.99.253.152
setmaster add 88.40.40.201
setmaster add 207.173.177.11
setmaster add 207.173.177.12
setmaster add 208.179.202.69
setmaster add 213.239.209.221
setmaster add 216.52.220.16
setmaster add 65.73.232.251:27010
setmaster add 65.73.232.251:27040
setmaster add 65.73.232.253:27010
setmaster add 65.73.232.253:27040
Не слагайте неисправни мастери, иначе ще се появи грешка.
2. Отваряме файла cstrike/steam.inf изтриваме всичко и там въвеждаме:
PatchVersion=1.6.3.7
ProductName=cstrike
3. Идваме тук: http://css.setti.info/#addserver
Сайт за регистрация на сървъра
Най-долу търсим "Submit server" в полетата въвеждаме IP:порт и натискаме add server!
ВНИМАНИЕ: Ако сте с динамично IP няма как да се получи регистрацията!
Изображение
Аватар
Ali3n<3
Новак
Новак
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Апр 2013, 15:16
Вашият пол е: Мъж
Обратна връзка:

Re: Настройка на server.cfg

Мнение от Ali3n<3 »

Благодаря ти МНОГО ! :)
Аватар
dtnZ ;]
Новак
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 01 Яну 2014, 22:33
Вашият пол е: Мъж
Обратна връзка:

Re: Настройка на server.cfg

Мнение от dtnZ ;] »

Много добра тема и много ми Помогна благодаря ти :rool: :rool:
I never give up

Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост