[ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Global |
Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:02
Здравейте, от скоро забелязвам масово използване на грешни заместители ( placeholders ), наименования, променливи и тем подобни, в тази тема ще дам няколко примера за подреден и оптимизиран код.
За да намерите името на играч правилния начин би бил този
Ако бяхме използвали нещо друго вместо префикса (sz) функцията щеше да си работи пак но кода ни нямаше да бъде оптимизиран, така ако си задавате въпроса защо "sz" отговора е елементарен "get_user_name" е стринг и префикса за стрингове е "sz" както за другите е
Ако сте си задавали въпроса какво забога е статична и глобална функция, е време да разберете.
Глобална ( Global )
Глобалната дефиниция ви дава при имущество да използвате една променлива независимо колко пъти в кода си + процеса е по бърз за машината,
а при статичната ( static )
може да измолвате променливата само н пърче код в който е извикана.
Пример с Global
Няма проблеми
Пример с Static
Първия пример с статична функция (StaticFunction) ще се изпълни но втория няма защото не разпознава "szName"
Надявам се урока да ви е разяснил някой работи за Pawn Скриптинга, за в бъдеще ще правя видео уроци с подробно обяснение и примери
За да намерите името на играч правилния начин би бил този
Код за потвърждение: Избери целия код
new szName [32]
get_user_name (id, szName, charsmax,(szName));
Код за потвърждение: Избери целия код
i → число/интежер
f, fl → плаващо число
sz → стринг
b, bl → булева
p → показалка
t → trie
a → array
e → enum array
g, g_ → глобална променлива
Глобална ( Global )
Глобалната дефиниция ви дава при имущество да използвате една променлива независимо колко пъти в кода си + процеса е по бърз за машината,
а при статичната ( static )
може да измолвате променливата само н пърче код в който е извикана.
Пример с Global
Код за потвърждение: Избери целия код
#include <amxmodx>
new szName[32]
public GlobalFunction(id)
{
get_user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
public GlobalFunction 2(id)
{
get_user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
Пример с Static
Код за потвърждение: Избери целия код
#include <amxmodx>
public StaticFunction(id)
{
new szName [32]
get_ user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
public StaticFunction2(id)
{
get_ user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
Надявам се урока да ви е разяснил някой работи за Pawn Скриптинга, за в бъдеще ще правя видео уроци с подробно обяснение и примери