Текстури - подробен урок / Как се прави buyzone и bombzone

Това е разделът, в който ще развиете и усъвършенствате уменията си в направата на карти, като в същото време имате възможността да споделите вече натрупания си опит с останалите!
Аватар
aHaJLruH
Respected
Respected
Мнения: 366
Регистриран на: 17 Фев 2013, 16:28
Ник в играта: Birichka <3
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: София
Обратна връзка:

Текстури - подробен урок / Как се прави buyzone и bombzone

Мнение от aHaJLruH »

След като ви показах как да качвате текстури в този урок (линк / 7т.) сега ще ви обясня как подробно да ги нагласяте по ваш вкус.

=================== Как се слагат текстури от една или повече страни на даден обект? ================

1. За да ви демонстрирам как става ще използвам кубче с текстура "Aatrigger" и това които искам да направя е например само страничните му стени да бъдат в една текстура, а горната и долната страна в друга.
Изображение

2. Натискаме на "Toggle texture application" (без да сме маркирали обекта) и ще ни излезе ново прозорче.
Изображение

3. С мишката на 3D камерата натискате само върху страните които искате да бъдат с друг текстур. Ако искате те да бъдат повече от една задръжте Ctrl и ги маркирайте една по една.
Изображение

4. Сега трябва да изберете нов текстур за тези страни. На новото прозорче което ви излезе преди малко натиснете на "Browse" и изберете с кой искате да го замените. Като сте го избрали натискате върху "Apply".
Изображение / Изображение

5. Аз избрах текстурата "C2A3_GAR3" и затова страничните ми стени станаха на райета.
Изображение

=================== Как се подменят всички текстури на една карта? ================

1. Преди ми се беше случвало да кача текстур пак с много текстури и след като направих до някъде една карта спрях да се занимавам. Мина се година две и реших да го довърша, но като отворих картата беше изцяло в бели текстури, защото не бях вкарал текстур пака и не знаех как да заменя много еднакви текстури без да ги пипам един по един. Ще ви демонстрирам как да го правите лесно и бързо. Направил съм си една карта и искам да кажем да сменя всички такива текстури (показал съм на снимката с червени ленти) с някакъв друг вид. За целта първо разберете как се казва текстурата в моят случай тя е "gr_fl"
Изображение

2. Като сте разбрали разбрали как се казва натискате от горните опций Tools > Replace textures.
Изображение

3. Ще ви излезе нов прозорец който ще ви пита коя текстура да замени с друга. От ляво на find изписвате как се казва тази която искате да смените, а от дясно на Replace името на текстурата която да я замени.
Изображение

4. Натискате на OK и ще ви каже колко текстури из мапа сте сменили. Ето как изглежда при мен след като ги смених.
Изображение / Изображение

В тази част ще ви покажа как се прави зона за купиване и такава на която можете да залагате бомба!

=================== BUYZONE (зона за купуване) ================

1. Ограждате в едно квадратче с текстура "aatrigger" мястото на което искате да може да се купува.
Изображение

2. Маркирате го и от дясно натискате на "toEnitity" като ще ви излезе ново прозорче.
Изображение

3. На новият прозорец задавате тези настройки и сте готови.

Код за потвърждение: Избери целия код

Class : func_buyzone
Team : Избирате в зависимост кой обор искате да може да купува (CT/T).
Изображение

=================== BOMBTARGER (зона за залагане на бомбата) ================

1. По същият начин както видяхте преди малко за buyzone така правите отново с текстурата Aatrigger къде да се залага.
Изображение

2. По същият начин влизате в прозорчето за настройка, но този го правите така.

Код за потвърждение: Избери целия код

Class : func_bomb_target
Target (when bomb blows) : ако сте направите обект който при взривяване на бомбата да се чупи му въвеждате името тук.
Изображение
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Уроци за Valve Hammer Editor”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост